ناگفته‌های پردیس پورعابدینی درباره «فرشته» ستاره‌بازی مسئله ساده انگاشتن امری به غایت پیچیده | دقایقی پای درددل‌های دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ استاندار نجف در دیدار با هیات رسانه ای ایران: جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف پیشرفت دارد | روابط عراق با ایران استراتژیک است + تصاویر گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض» اکران مردمی فیلم سینمایی «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی و الناز حبیبی در سینما هویزه مشهد + فیلم سینما، آینه استحاله فرهنگی حضور زنان مشهدی در طرح طوبی، باعث هم‌فکری و هم اندیشی و تبلیغ عفاف و حجاب می‌شود یادی از غلامرضا صدیق غریب، معلم فرهیخته مشهدی| شاعری که غریب نبود تربیت ۱۵۰۰ مُبلّغ با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور نگاهی به سریال «اکازیون» به کارگردانی مسعود اطیابی| در سخیف بودن، استثنایی وجود ندارد! خلاقیت در هنر، هدایتگری در معلمی نشست طرح ملی طوبی، در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد برای معلم مهربان و روشنگرم «ناخن‌کشیدن روی صورت شفیع‌الدین»، رمانی از قاسم فتحی منتشر شد مسعود اسکویی درگذشت + علت فوت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رویداد ملی روایت شهر به کار خود پایان داد | تصاویر این برنامه را به‌عنوان سند تاریخی برای آیندگان نگه دارید + فیلم

  • کد خبر: ۱۸۰۵۵۷
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳
رویداد ملی روایت شهر به کار خود پایان داد | تصاویر این برنامه را به‌عنوان سند تاریخی برای آیندگان نگه دارید + فیلم
مراسم سلسله رویدادهای هم‌آفرینی فیلمنامه مبتنی بر هویت که از ۲۸مرداد در مشهد آغاز به کار کرده بود، امشب، ۳۱مرداد، در آرامگاه فردوسی به کار خود پایان داد.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس حوزه هنری خراسان رضوی در این مراسم گفت: در همه مراسمی که برگزار کردیم یک حرف جدی‌ داشته‌ایم و آن این است که ما فراتر از اینکه فقط کار تولید کنیم، باید فضای فیلم‌سازی را عوض کنیم.

مجید عسکری در مراسم اختتامیه سلسله رویدادهای هم‌آفرینی فیلمنامه مبتنی بر هویت اشاره کرد: امیدوارم این چند روز از کارگاه‌ها استفاده کرده باشید و برای شما مفید بوده باشد. متاسفانه در مدیریت هنری کشور یک اشکال بزرگ وجود دارد که در حوزه زیست‌بوم به فضایی که بتوان اتفاقات را در آن تغییر داد، فکر نمی‌کنیم.

وی افزود: در روایت شهر پژوهش‌هایی درباره هویت مشهد انجام و تبدیل به ششصد تا هفتصد سوژه شد و از دل سوژه‌ها تعدادی برگزیده و برای آن‌ها طرح درخواست داده‌ایم. در حال حاضر اگر کسی بخواهد در فضای مشهد فیلم تولید کند می‌تواند از این سوژه‌ها  استفاده کند ضمن اینکه درخواست می‌کنم در طراحی‌ها و سوژه‌ها به ما کمک کنید.

امیدوارم حمایت‌های فرهنگی نیز صورت گیرد

محمدحسین لطیفی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه کسانی که در این کارگاه شرکت کردند نسل جوان، باانرژی و باانگیزه هستند، گفت: یکی از مزایایی که در تصمیم‌گیری مدیران شهری مشهد دیده شد این است که مدیران ما به این نتیجه رسیدند که به جای برگزاری جشنواره به سراغ تولید بروند، ‌ابتدا تولید را قوی کنند و بعد برای تولیدات جشنواره بگذارند.

این کارگردان سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه امیدوار است این اتفاق خوب برای بهتر اجراشدن، ادامه داشته باشد، ادامه داد: یک‌سری ایده و قصه‌ در این روایت شهر ارائه شد و باید غربال اساسی بر آن‌ها انجام شود تا به مرحله اجرا برسد، آن وقت می‌توانیم نظر بدهیم که مسیری که با این شیوه آغاز کردیم کارساز است. امیدوارم این حمایت‌های فرهنگی در شهرهای دیگر نیز صورت گیرد.

لطیفی تاکید کرد: تصاویر این برنامه را به عنوان سند تاریخی برای آیندگان نگه دارید. این تصاویر برای آیندگان دیدنی خواهد شد. امروز را از دست ندهیم و روی آن کار کنیم.

قدر این رنج را بدانید

همچنین در این مراسم هادی مقدم‌دوست،کارگردان و فیلمنامه‌نویس اظهار کرد: خوشحالم که در خدمت مجموعه روایت شهر بودم، ‌در جمع مهمی شرکت داشتم و با آدم‌های مهمی دیدار کردم. شما فیلم‌سازان کشور ما و در خدمت روایتگری مشهد هستید.

وی با اشاره به اینکه ان‌شاءالله این کارگاه‌ها موثر واقع شده و برگزاری این کارگاه‌ها ادامه‌دار باشد، ادامه داد: اختتامیه در مکان مهمی برگزار شد، فردوسی تاثیر زیادی بر جهان گذاشته است. در هنر باید سختی و رنج کشید و به اعتبار هدفی که داریم رنج را ارزشمند بدانیم؛ همانند فردوسی که با رنج حماسه آفرید. قدر این رنج را بدانید و برای شکل دادن موثر برای پژوهش و متن صرف کنید. تاکید روایت بر پژوهش و متن بسیار خوب بود، زیرا باید این دو مورد را جدی گرفت.

در ابتدای مسیر ایستادیم

در پایان این مراسم دبیر هنری رویداد شهر اظهار کرد: قرار بود جشنواره فیلم را در مشهد راه بیندازیم و از فیلم‌سازان برای شرکت در این جشنواره دعوت به‌عمل آوریم اما به دلیل اینکه تاکنون درباره مشهد فیلمی ساخته نشده، نمی‌توانستیم این جشنواره را برگزار کنیم بر همین اساس پیشنهاد دادیم در ابتدای مسیر تولید بایستیم و در واقع در راستای حمایت از تولید قرار بگیریم.

مجید ظریف افزود: بر همین اساس سوژه‌هایی را مشخص کردیم و با کمک و حمایت دوستان در دبیرخانه توانستیم به این نقطه که اکنون ایستاده‌ایم، برسیم. مسیری را برای تولید آغاز کردیم و باید برای فیلم‌نامه‌ها با یکدیگر به قطعیت برسیم و سپس به سمت تولید برویم .

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->